543533533

Chcesz zagrać główną rolę w filmie? Jest taka okazja.

Poszukiwany jest aktor do roli głównej. Wiek 25-35 w typie osoby, którą znajdziecie w poniższym filmie.

Zdjęcia przesyłajcie na: info@jakubcharon.com

Udział w filmie „TOTEM”, czyli mocnym gangsterskim kinie osadzonym w krakowskich realiach, potwierdzili już Furiat NH, czy Dawidzior HTA.

Z EKSLIPKACJI REŻYSERSKIEJ

Akcja filmu toczy się w świecie, który istnieje obok nas, dla większości jest jednak zamknięty i niedostępny. Jest to świat, w którym rządzi prawo dżungli. Tylko silne jednostki mogą przetrwać. Dziki po wyjściu z więzienia próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości, lecz szybko uświadamia sobie, że jest zbyt słaby, by piąć się po szczeblach przestępczej kariery. Ostania próba, jaką podejmuje aby zmienić swój status, kończy się tragedią. Dziki, wtajemniczając w plan swojego brata, napędza spiralę chaosu i przemocy, której nie jest w stanie opanować.

To, co wyróżnia Totem spośród rodzimych produkcji, to autentyzm przedstawionego świata. Aby osiągnął on pełen wymiar, w filmie muszą grać nowe, anonimowe twarze – stąd pomysł obsadzenia w głównych rolach naturszczyków, którzy wciągną widza na obcy, wrogi teren i wprowadzą na ekran uliczną prawdę. Oszczędna gra aktorska, improwizowane dialogi, szybki montaż i tempo akcji, surowa poetyka miejskiej dżungli, silna postać głównego bohatera, który kryje przed widzem swoje intencje, gdyż taka jest zasada przetrwania w tym świecie- jeśli uda się utrzymać na ekranie ten szczególny rodzaj napięcia, niepewności i nieprzewidywalności, zamierzony efekt zostanie osiągnięty.

Założona przez reżysera metoda, polega na ostrej selekcji naturszczyków, a następnie postawieniu ich w sytuacji, w której albo już się znaleźli, albo mogliby się znaleźć, co pozwala im łatwo wczuć się w rolę. Dodatkowym atutem jest fakt, iż ludzie z półświatka sami w sobie są doskonałymi aktorami, gdyż na tym właśnie polega ich praca. Grają przez całe życie- w sądzie, w domu, na ulicy- kryją swoje prawdziwe emocje, są odważni, nie boją się wyzwań i bardzo łatwo wchodzą w scenę. Jeśli uwierzą w scenariusz, odnajdą w nim siebie, praca na planie będzie po prostu przedłużeniem ich życia, szansą na bezpieczne przetestowanie się w granicznych sytuacjach. Według powyższej koncepcji, operator kamery staje się czymś w rodzaju dokumentalisty na polu bitwy. Bardziej niż ustawienie świateł i wycyzelowane kadrowanie liczy się uchwycenie napięcia emocjonalnego między aktorami, uczestnictwo w kreatywnej improwizacji. Widz musi być ciśnięty w wir wydarzeń, stąd długie ujęcia, płytka głębia ostrości i oszczędna inscenizacja, podkreślająca chłód emocjonalny bohaterów.

Istota dramatu gangsterskiego tkwi w postaci głównego bohatera, który w kryzysowej sytuacji jest zdany tylko na siebie. Nie istnieje prawo, które mogłoby go ochronić. Nie ma dokąd uciec. Jedynym oparciem jest rodzina, która w tym przypadku ulega rozpadowi. Dziki jest trochę jak bohater antycznej tragedii. Jakiekolwiek próby podejmuje, by zmienić swój los, brnie coraz głębiej w sieć tragicznych wydarzeń. Katharsis nastepuje w momencie, gdy wróg przeciwko któremu toczył walkę, pożera własny ogon.

Film powstanie z udziałem nieprofesjonalnych aktorów, z których większość była uczestnikami opisywanych wydarzeń.

Źródło: www.totemfilm.pl

02A7633

ZOSTAW ODPOWIEDŹ